Kolejna porcja ćwiczeń z Krzyśkiem Sojką, oraz garść przydatnych informacji na temat treningu kardio…

Emisja programu: poniedziałek / czwartek godzina 16.45, 18.45, 20.45, 22.45
Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, albo po prostu poruszać się, żeby czuć się lepiej? Nie ma na co czekać!  Zapraszamy na kolejną porcję pozytywnej energii przekazywanej nam przez naszego instruktora fitness. W tym odcinku gościmy w SHAUSHA SPORT CLUB gdzie do ćwiczeń przyda nam się mata albo koc, hantelki oraz step, jeżeli takowy posiadamy. Zobaczymy także garść informacji, o treningu kardio, czym on właściwie jest, jak ćwiczyć i czym jest trening tlenowy.

Wszystkie odcinki pierwszego sezonu Fitness Klubu są dostępne na naszym kanale w serwisie YouTube

Program prowadzi dla Państwa Krzysztof Sojka – instruktor fitness i trener personalny.

 

Wzór jak wyliczyć TĘTNO MAKSYMALNE (HRMax)

220 minus nasz wiek minus tętno spoczynkowe *

* JEŚLI KOMUŚ TEN WZÓR NIE PASUJE NIECH LICZY 220-WIEK

Czyli dla osoby 20 letniej z pulsem spoczynkowym 60 będzie to:
220-20-60=140
HRMax=140

NISKA INTENSYWNOŚĆ ZAJĘĆ:
  •  wykorzystujemy 50-60% naszych możliwości wysiłkowych organizmu
  • takie ćwiczenia nie wpływają na poprawę kondycji i wydolności organizmu
  • są to zajęcia najczęściej typu body mind – np joga, mało intensywny pilates itp.
  • pracujemy cały czas na przemianach tlenowych – spalamy tłuszcz ale minimalnie.

ŚREDNIA INTENSYWNOŚĆ ZAJĘĆ

  • pracujemy na 60-70% naszych możliwości tlenowych
  • aktywność na tym poziomie jest zalecana dla osób początkujących
  • taki wysiłek powinien trwać powyżej 30 min
  • nie poprawia kondycji

WYSOKA INTENSYWNOŚĆ ZAJĘĆ

  • 70-80% max możliwości tlenowych
  • wchodzimy już na przemian na wysiłek tlenowy i beztlenowy czyli spalamy raz cukry, raz tłuszcze
  • poprawiamy swoją kondycję i wydolność
  • najlepsza forma dla średnio-zaawansowanych i zaawansowanych
  • ćwiczymy min.30 min, a po zakończeniu takich zajęć dalej przez jakiś czas spalamy tłuszcz!

MAKSYMALNA INTENSYWNOŚĆ 

  • używamy powyżej 85% możliwości tlenowych
  • jesteśmy cały czas na przemianach beztlenowych -spalamy cukry
  • ćwiczymy krótko wykorzystując max siły
  • nie powinno się takiego wysiłku wykonywać na zajęciach fitness

Teraz wynik mnożymy razy 50%-85% w zależności od intensywności zajęć.

Źródło: http://zrzucbrzuch.blogspot.com/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę zatwierdź swój komentarz!
Podaj swoje imię i nazwisko