Głosowanie na nowe logo miasta do piątku. Będziecie tęsknić za starym?

Radiostacja z trójkolorowym tłem, obecne logo, obowiązuje od 2006 roku, 7 lat temu logo przeszło lekki lifting. Kolejna, tym razem gruntowna zmiana jak tłumaczą urzędnicy jest podyktowana trendami “przyszedł czas na zmianę znaku, który w licznych publikacjach, na plakatach i folderach reprezentuje nasze miasto” – piszą na stronie magistratu urzędnicy – Nowe logo ma być znakiem, z którym będą się identyfikowali mieszkańcy. To oni też będą mieli decydujący głos.

W pierwszej połowie września zaprezentowano propozycje na nowe logo dla miasta. Trzy opcje przygotowało studio graficzne Rio Creativo.

Propozycja nr 1 (fot. i opis Rio Creativo)

Logo i identyfikacja wizualna bazuje na najbardziej charakterystycznym obiekcie Gliwic – Radiostacji. W nowym znaku przedstawiona jest ona w nowoczesny, odświeżony sposób, dostosowany do narzędzi komunikacji XXI wieku. Jednocześnie zachowuje ciągłość historyczną. Dzięki temu fundament całej komunikacji można oprzeć o ideę pozytywnych fal, dobrego sprzężenia zwrotnego i konstruktywnej rezonacji miasta z innymi podmiotami np. inwestorami czy turystami. Rolą sygnetu jest podkreślenie innowacyjnego i wysoko zaawansowanego technologicznie charakteru miasta.

Propozycja nr 2 (fot. i opis Rio Creativo)

Propozycja druga zbudowana jest w oparciu o charakterystyczną, stworzoną na potrzeby logo czcionkę. Jest mocna w swojej prostocie, co czyni ją zapamiętywalną i łatwą do odtworzenia przez odbiorców. W dyskretny sposób nawiązuje do Radiostacji Gliwickiej. Jednocześnie jest to na tyle pojemny koncept, że może wzbudzać wiele skojarzeń dlatego osią komunikacji może tu być również wzrost, strzałka nawigacyjna, progres. Jest to uniwersalny znak rozumiany przez wszystkich podobnie.

Propozycja nr 3 (fot. i opis Rio Creativo)

Propozycja trzecia wprost nawiązuje do historii miasta, jest bezpośrednim odniesieniem do herbu, czyli tradycji. Komunikujemy wówczas, że nawet jeśli jesteśmy nowocześni, zaawansowani technologicznie, nie zapominamy o naszych korzeniach i jesteśmy dumni z historii. Zabieg ten niejako przedstawia przeszłość w nowej odsłonie. Typografia została ręcznie zmodyfikowana by nadać jej wyrazistego wydźwięku, a charakterystyczny pattern otwiera drogę do budowy całej identyfikacji.

Do jutra, 6 października na stronie magistratu można wskazać swój typ, jednak członkowie Ośrodka Studiów o Mieście zachęcają, tych gliwiczan, która żadna z opcji nie przypadła do gustu, do wysłania maila. Gotowy szablon można pobrać z fan page’a Ośrodka Studiów o Mieście.

Na razie nie wiadomo, ile osób wzięło udział w głosowaniu na nowe logo. Wyniki mają być znane wkrótce. Nowe logo ma obowiązywać od 2018 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę zatwierdź swój komentarz!
Podaj swoje imię i nazwisko