W październiku 2014, w końcu, jako wykonawcę wskazano konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A.. Dwa miesiące później podpisano umowę. W styczniu 2015 prace ruszyły pełną parą. Pierwszy etap, czyli przebudowa budynku dworca i 3 peronów, miał zostać zamknięty do końca 2015 roku. Drugi, który obejmował przebudowę peronu czwarty, miał być sfinalizowany w pierwszym kwartale 2016 roku. Koniec końców – gliwiczanie z wyremontowanego dworca skorzystali dopiero pod koniec ubiegłego roku. Koszt inwestycji wynosi według danych przedstawionych przez Polskie Koleje Państwowe ok. 156 mln zł. Połowę środków wyłożyła Unia Europejska. Projekt został dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Końcowe obliczenia różnią się jednak od prognozowanych o przeszło 20 milionów złotych.

Dworzec kolejowy w Gliwicach z drona:

Remont dworca PKP – styczeń 2015:

Remont dworca PKP marzec 2015:

Remont dworca PKP – czerwiec 2016:

Dworzec kolejowy w Gliwicach po remoncie – grudzień 2016: