Nowe stacje Gliwickiego Roweru Miejskiego:

  • w Łabędach – ul. Przyszowska (przy Centrum Kulturalno-Sportowym Łabędź),
  • w Sośnicy – ul. Sikorskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Reymonta),
  • w Szobiszowicach – ul. Lubliniecka (w rejonie Radiostacji Gliwickiej),
  • przy Hali Gliwice – ul. Akademicka (w rejonie OSiR, kortów tenisowych, lodowiska i Parku Chrobrego),
  • na Osiedlu Obrońców Pokoju (w rejonie szkoły i skweru).

Ta bardzo wyczekiwana przez nas wiadomość, niestety wcale nie jest taka dobra, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać – skomentowała na swojej stronie internetowej informację o nowych stacjach Gliwicka Rada Rowerowa.

Społecznicy zarzucają brak konsultacji na ten temat a także zwracają uwagę na zbyt duże ich zdaniem odległości między istniejącymi i proponowanymi lokalizacjami stojaków z rowerami. Tylko jeden przystanek przy Hali Gliwice ma według Gliwickiej Rady Rowerowej rację bytu.

Stacja w Łabędach będzie oddalona od stacji na Koperniku o 2,7 km (gdzie niewiele osób z Łabęd pojedzie) i o aż 6,6 km od stacji na placu Piłsudskiego. Należy dodatkowo zaznaczyć, że pomiędzy Łabędami a Kopernikiem nie ma żadnej infrastruktury rowerowej, co poza znaczącą odległością, będzie dodatkowym czynnikiem zniechęcającym.

Proponowane przez Gliwicką Radę Rowerową lokalizacje:

  • ul. Zawiszy Czarnego (Biblioteka Miejska, Szpital, Sąd Okręgowy),
  • ul. Zimnej Wody (I LO, 2 wydziały Politechniki, Centrum Edukacyjno-Kongresowe i Technopark),
  • ul. Bojkowska (kompleks Nowych Gliwic),
  • al. Przyjaźni (centralny punkt ul. Zwycięstwa).

Przypomnijmy, wraz z końcem listopada 2017 roku zakończył się pierwszy sezon roweru miejskiego w Gliwicach. Charakterystyczne czerwono-niebieskie rowery były bardzo chętnie wypożyczane. Każdy gliwicki rower ma za sobą średnio 600 wypożyczeń. Użytkownicy najchętniej rowery wypożyczali w maju, kiedy dokonano 12 192 wypożyczeń. Najpopularniejszym dniem był jednak piątek, 31 marca. Jednego dnia dokonano aż 857 wypożyczeń, co oznacza, że rowery były wypożyczane średnio co półtorej minuty.

W gliwickim systemie zarejestrowało się ponad 6700 osób. Z rowerów korzystało również 1600 użytkowników zarejestrowanych w innych systemach Nextbike, przede wszystkim w Katowicach, ale nie tylko. Wypożyczyli oni rowery niemal 16 tysięcy razy! Co czwarte wypożyczenie zostało dokonane przez osoby spoza Gliwic lub mieszkańców miasta, którzy mieli już konto w innym systemie Nextbike.

To dzięki temu, że jednorazowa rejestracja w dowolnym systemie Nextbike umożliwia korzystanie z niemal 12 tysięcy rowerów w całej Polsce. Wielu mieszkańców Gliwic i osób dojeżdżających do miasta do pracy lub na uczelnię skorzystało z takiej możliwości.

Najpopularniejsze stacje Gliwickiego Roweru Miejskiego:

  • Dworzec
  • ul. Akademicka
  • pl. Inwalidów Wojennych
  • skwer Dessau
  • pl. Piłsudskiego

Najpopularniejsze trasy:

  • ul. Akademicka do Dworzec
  • Dworzec do ul. Akademicka
  • Dworzec do pl. Inwalidów Wojennych
  • pl. Inwalidów Wojennych do Dworzec
  • Dworzec do skwer Dessau

Gliwicki Rower Miejski to drugi po katowickim City by bike system rowerowy na Śląsku. W tym roku Nextbike Polska przeprowadził również udane programy pilotażowe w Tychach i Pszczynie, w przyszłym roku rowery Nextbike będzie można wypożyczać w Sosnowcu.

A Wy, co sądzicie o nowych lokalizacjach Gliwickiego Roweru Miejskiego?