Program Rajdu podzielony był na trzy trasy – trasę dla zuchów, dla harcerzy oraz dla harcerzy starszych i wędrowników. Zuchy podczas Rajdu spotkały przybysza z obcej planety, z którym nie potrafiły się porozumieć. Wykonując zadania w trakcie sobotniej gry, zuchy zdobywały elementy maszyny tłumaczącej język polski na język przybysza oraz stworzyły film ukazujący życie na Ziemi. Gra była doskonałym sposobem na zintegrowanie zuchów i rozwijanie ich kreatywności wśród okoliczności przyrody.

XVI Rajd św. Jerzego (fot. ZHP Gliwice):

Pozostali uczestnicy Rajdu mieli za zadanie odkryć zagadkę tajemniczego zaginięcia Margaret Schoenawy – historycznej postaci z Kuźni Raciborskiej. Gra miejska, podczas której harcerze wcielili się w rolę detektywów dotyczyła nie tylko historii Kuźni, ale także istniejącej tam niegdyś Huty „Nadzieja”. Wydarzenie zakończyło się Mszą Świętą oraz apelem, podczas którego zwycięzcom wręczono nagrody.