Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę Silesia Outlet w Gliwicach (fot. mat. prasowe, M. Buksa):

Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Erbud SA. Projekt przygotowało biuro architektoniczne IMB Asymetria. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.
– Widzimy, że Polacy potrafią robić mądre zakupy, kupują dobrej jakości ubrania w atrakcyjnej cenie. Duży wpływ na propagowanie idei inteligentnych zakupów miało powstanie w Polsce właśnie centrów wyprzedażowych, które udostępniają dobrej jakości asortyment po cenach średnio o połowę niższych od cen regularnych. Wierzymy, że Silesia Outlet odpowiedź na potrzeby mieszkańców Górnego Śląska, gdzie duża koncentracja ludności stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe, szczególnie w dobie smart shoppingu – mówi Mirosław Januszko, Dyrektor Zarządzający spółki 6B47 Poland.

Projekt Silesia Outlet realizowany jest w dwóch etapach, faza pierwsza to około 70 sklepów o łącznej powierzchni najmu 12 tys. mkw., faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Centrum dysponować będzie 830 miejscami parkingowymi.
Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod centrum Silesia Outlet symbolizuje przekroczenie kolejnego kamienia milowego projektu – zakończenia robót ziemnych i rozpoczęcia głównej fazy budowy. W lipcu faza pierwsza obiektu znajdzie się pod dachem. Całkowity koszt tego etapu budowy wyniesie ponad 57 mln złotych.

– Prace idą zgodnie z harmonogramem – zapewnia Piotr Dobosz, Dyrektor oddziału Erbud z Krakowa. – Na plac budowy weszliśmy pod koniec grudnia 2017 roku i do tej pory wykonaliśmy m. in. roboty makroniwelacyjne i ziemne oraz fundamentowe wraz z główną konstrukcją żelbetową. Obecnie na budowie trwa montaż konstrukcji stalowej. Najpóźniej w lipcu budynek Silesia Outlet znajdzie się pod dachem – dodaje P. Dobosz.

Silesię Outlet zaprojektowało doświadczone w inwestycjach komercyjnych, biuro architektoniczne IMB Asymetria. Centrum będzie nowoczesną przestrzenią handlową z licznymi udogodnieniami dla klientów, a jej znakiem rozpoznawczym stanie się motyw szachownicy na elewacji.

– Silny motyw geometryczny fasad budynku stanowić będzie znak rozpoznawczy centrum, dzięki któremu klienci z łatwością zidentyfikują i zapamiętają obiekt. Prosty i funkcjonalny układ przestrzenny wnętrza obiektu bazujący na koncepcji pieszego pasażu wzdłuż którego mieszczą się sklepy, punkty usługowe, gastronomiczne, ale też strefa relaksu i punkt opieki nad dzieckiem znajdą się wewnątrz budynku. Zgodnie z zasadami projektowania budynków użyteczności publicznej, zadbaliśmy o udogodnienia dla klientów, rodziców z małymi dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami oraz o wyeliminowanie wszelkich barier architektonicznych. Systemy informacji wizualnej będą wkomponowane w pasaż handlowy i ułatwią poruszanie się klientom, a sam budynek będzie stanowił integralną część otoczenia – komentuje Witold Gilewicz, członek zarządu IMB Asymetria.

Niewątpliwym atutem Silesia Outlet jest lokalizacja obiektu tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W strefie oddziaływania centrum – do 1,5 godz. jazdy samochodem znajdzie się blisko 6,5 mln klientów, co jest jednym z najwyższych wskaźników dla tego typu obiektów. Tereny, na których powstanie outlet, jednoznacznie kojarzą się mieszkańcom Aglomeracji Śląskiej z zakupami. W bezpośrednim sąsiedztwie istnieją już dwa obiekty parku handlowego, Centrum Handlowe Auchan Gliwice i market budowlano-dekoracyjny Leroy Merlin, które odwiedza rocznie około 4,5 mln osób. Handlowy charakter obszaru dodatkowo wzmacnia potencjał lokalizacji Silesia Outlet.

– W ostatnich kilkunastu latach Gliwice dołączyły do czołówki najnowocześniejszych i najbogatszych miast Górnego Śląska. Jednocześnie jest to jedno z ostatnich miejsc na mapie Polski z tak dużym potencjałem dla centrum outletowego, z czego doskonale zdają sobie sprawę firmy zainteresowane wynajęciem powierzchni handlowej. Powierzchnia zaplanowana w pierwszej fazie jest już wynajęta na poziomie przeszło 70 proc. Obecnie trwają rozmowy z najemcami zainteresowanymi zajęciem ostatnich lokali pierwszego etapu, które dołączą do grona najlepszych marek w Polsce – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.

Silesia Outlet Gliwice jakie marki?

W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Volcano, Cross Jeans, Pepe Jeans, Trespass, Symbiosis, Diverse oraz Molton.

Źródło: materiały prasowe inwestora

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę zatwierdź swój komentarz!
Podaj swoje imię i nazwisko