Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Obecnie realizowana jest faza pierwsza inwestycji, która obejmuje budowę obiektu o powierzchni 12 tys. mkw. GLA z 70 sklepami. Powstaje też parking na 830 samochodów. Otwarcie I fazy obiektu zaplanowano już na wiosnę tego roku.

– Budowa Silesia Outlet postępuje zgodnie z harmonogramem pozwalającym na planowany termin jej otwarcia. Obecnie kończone są prace elewacyjne obiektu i roboty związane z wykonaniem instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. W najbliższym czasie czekają nas próby, testy i rozruchy poszczególnych instalacji – mówi Krzysztof Godleś, Development Director, 6B47 Poland. – W trakcie realizacji są prace wykończeniowe na pasażu obiektu, na części socjalno-biurowej i technicznej budynku. Większość najemców przejęło już swoje lokale i rozpoczęli własne prace wykończeniowe i aranżacyjne. Postępują też prace na terenie zewnętrznym. Wykonane zostały wszystkie sieci i przyłącza zewnętrzne, jesteśmy w końcowej fazie realizacji robót drogowych związanych z ułożeniem nawierzchni – dodaje K. Godleś.

Planowana jest także faza druga, w ramach której powstanie ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA.
Outlet powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław – największe ośrodki gospodarcze południowej Polski. Droga do skrzyżowania z autostradą A1, która niebawem połączy północ i południe Polski, zajmuje zaledwie kilkanaście minut jazdy samochodem. Przy centrum przebiega też droga krajowa nr 78 w kierunku Rybnika. To jeden z najważniejszych i najbardziej uczęszczanych węzłów komunikacyjnych w Polsce, gdzie krzyżują się główne, transeuropejskie szlaki komunikacyjne.

Dodatkowo, Silesia Outlet jest budowany w znanej lokalizacji zakupowej dla mieszkańców regionu.

W zasięgu oddziaływania outletu znajduje się 6,5 mln klientów. Obok działają już dwa obiekty parku handlowego: Centrum Handlowe Auchan Gliwice i market Leroy Merlin.

Silesia Outlet Gliwice – jakie sklepy? Silesia outlet jakie marki?

W nowym outlecie otwarte zostaną salony marek niemal wszystkich branż: mody, obuwia, sportu i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Ofertę uzupełniać będą kafejki i restauracje. Wśród najemców znajdą się m. in. Guess, Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Vistula i Wólczanka, Lee Cooper, Wrangler, Pepe Jeans, Umbro, Unisono, Ecco, Kazar, Venezia, Wittchen, Apart, Gatta Puma, Reebok, Adidas i New Balance, 4F, Martes Sport, Kubenz, Bruno Zinger, Symbiosis, Molton, Lavard, Cross Jeans, Only, Lancerto, Vestus, Trespass, Volcano, Brand Collection, Diverse, Bagatelle. Sektor usługowy reprezentowany będzie m.in. przez restauracje Olimp i Mia Pizza, Lodowa Manufaktura Lovit, biuro podróży Sun-Way Travel, salon prasowy Tabak, punkt serwisujący telefony komórkowe 4Tel, salonik Lotto, perfumerię Amora oraz salon optyczny Soczekwki24 i Paris Optique.