Łączymy różne gatunki muzyczne, formaty artystyczne i ludzi, którzy skupiają się wokół przedsięwzięć organizowanych w ramach Filharmonii.

Główną cechą Filharmonii jest przedstawienie uniwersalnego piękna muzyki, w różnych jej zaawansowanych odmianach. Takie było założenie Krzysztofa Kobylińskiego w momencie powołania do życia tego festiwalu w 2014 roku. Dzisiaj ta teza jest spotęgowana. Świat Filharmonii, to artyści, którzy stanowią filar muzycznych osiągnięć ludzkości, muzycy chcący pokazać swoją przestrzeń artystyczną, ludzie, będący „przysiadalnymi” ambasadorami kultury.

Filharmonia 2019 – plan koncertów w Jazovii

28.03, GODZ. 19.00 – AIMEE ALLEN QUARTET (USA/CZECHY)
30.03, GODZ. 19.00 – LORENZO DE FINTI QUARTET (WŁOCHY)
05.04, GODZ. 19.00 – MATEUSZ GAWĘDA/PAWEŁ KACZMARCZYK (POLSKA)
09.04, GODZ. 18.00 – SAX & CRIME (AUSTRIA)
09.04, GODZ. 21.00 – JAZZ BAND BALL ORCHESTRA (POLSKA)
26.04, GODZ. 18.00 – ILONA CUDEK TRIO (POLSKA/NIEMCY)
26.04, GODZ. 21.00 – SIDNEY POLAK (POLSKA)
12.05, GODZ. 18.00 – FIRST CIRCLE (NIEMCY)
12.05, GODZ. 21.00 – ALBA PLANO QUARTET (USA/CZECHY)
14.05, GODZ. 18.00 – ZICLA DUO (WIETNAM/AUSTRIA)
14.05, GODZ. 21.00 – LABORATORIUM (POLSKA)
10.06, GODZ. 19.00 – CRYSTAL MONEE HALL (USA)
15.06, GODZ. 19.00 – ROBERTO BONATI (WŁOCHY)
12.07, GODZ. 19.00 – THE ELMHURST COLLEGE JAZZ BAND (USA)

Wszystkie koncerty odbędą się w CK Jazovia, Gliwice, Rynek 10/Średnia 12. Festiwalowi już kolejny rok z rzędu patronuje Telewizja Imperium.

28.03, GODZ. 19.00 – AIMEE ALLEN QUARTET (USA/CZECHY)

Ta wokalistka anektuje do swojego świata muzyki kluby i sale koncertowe na całym świecie. Urodziła się i wychowany w Pittsburghu w stanie Pensylwania (USA). Połączenie jej wokalnej wrażliwości z muzyką było realizowane od dziecka, co w dużej mierze było zasługą Jej matki, która kultywowała w domu przywiązanie do muzyki poprzez regularne odsłuchy klasycznych, jazzowych płyt winylowych.

Choć śpiew był częścią jej dzieciństwa, Aimée po raz pierwszy zaczęła śpiewać profesjonalny jazz w college’u. Po ukończeniu studiów przeprowadziła się do Paryża, gdzie regularnie występowała w klubach jazzowych i na festiwalach. Głęboka relacja między francuską publicznością a brazylijską bossa nową doprowadziła Ją do utworzenia Les Bossa Novices, paryskiej grupy poświęconej bossa nowej i jazzowi. Obecnie Aimée występuje w Nowym Jorku, ale kradnie też uwagę publiczności za granicą, koncertując we Francji, Włoszech, Rosji i Senegalu. Standardy i bossa nowy są główną częścią jej repertuaru, ale należy też zwrócić na fakt, że jest znakomitą tekściarką, śpiewa także swoje oryginalne kompozycje, z których wiele stało się punktem bezgranicznego uwielbienia fanów. Jej oryginalna muzyka została zaangażowana na potrzeby filmów fabularnych i telewizji sieciowej. Śpiewała z wieloma znanymi muzykami, w tym z Romero Lubambo, Ronem McClure, Françoisem Moutinem, Rozwell Rudd, Ari Hoenigiem i Yomo Toro. Do Polski przyjedzie razem ze swoim quartetem. Jej pomysły są pełne głębi i sensu, a jej teksty są wyjątkowo unikalne, na takie otwarcie Filharmonii czekamy z niecierpliwością.

30.03, GODZ. 19.00 – LORENZO DE FINTI QUARTET (WŁOCHY)

Lorenzo De Finti jest zdecydowanym specjalistą w dziedzinie jazzu i muzyki współczesnej. Lorenzo de Finti zaczął grać na pianinie w wieku pięciu lat i publicznie występował już jako jedenastolatek. Studiował pod kierunkiem Maestro Remo Gelmini i Maestro Alberto Colombo w Konserwatorium Giuseppe Verdiego w Mediolanie. Wgłębiał się również w jazzową improwizację na kolejnych studiach w zakresie kompozycji w Monaco, w Niemczech i Berklee College of Music w Bostonie. Dzięki jego znakomitej technice i ekspresji artystycznej Lorenzo został natychmiast rozpoznany przez media i zaczął grać w najważniejszych musicalach w Europie. Specjalizuje się w muzyce jazzowej i współczesnej. Lorenzo współpracował z czołówką światowych muzyków, między innymi z J. Gregg, B.Dameo, T.Robinson, S.Kimmons, D.Freemann, G.Goldstein, C.Vilchez, S.Hunt, Dany Martinez, T.Scott, T.Dambley, Alex Acuna, Ernestico Rodriguez, Frank Gambale. W 1999 zespół „Lorenzo De Finti”, nagrał album „BEYOND THE DESERT”, na którym gościnnie wystąpili perkusista Alex Acuna i saksofonista Eric Marienthal. To wydawnictwo stało się hitem w świecie Electric Jazz, co wzmocniło pozycję artysty na wielu kontynentach. Podczas swojej światowej trasy promującej album, Lorenzo został rozpoznany i zrekrutowany przez Yoshihiro Doi, prezesa Yamaha Instruments. Od lata 2000 roku Lorenzo był twarzą Yamaha Keyboards, koncertował w całej Europie razem z „The Yamaha Band”. W kolejnych latach „Grupa Lorenzo De Finti” wyprodukowała albumy „GROOVE CONNECTION” oraz „COLORS OF LIFE”.Lorenzo jest producentem wielu programów telewizyjnych, do których skomponował także muzykę. Pracuje dla włoskiej sieci RAI i Mediaset, szwajcarskiej sieci RSI i hiszpańskiej sieci TVE. Obecnie prowadzi swój własny jazzowy i klasyczny program radiowy na Rete Due w Lugano i oczywiście koncertuje. W Gliwicach wystąpi w składzie:
Lorenzo De Finti – piano
Stefano Dall’Ora – bass
Gendrikson Mena Diaz – trąbka
Marco Castiglioni – perkusja

05.04, GODZ. 19.00 – PIANO DAY: MATEUSZ GAWĘDA/PAWEŁ KACZMARCZYK (POLSKA)

Piano Day na Filharmonia 2019 – bo czasem jest tak, że trzeba inaczej, bardziej indywidualnie. Są tacy, którzy mówią, że ten instrument jest najważniejszy. Na nim piszą utwory, o nim piszą wiersze. Zapraszamy na koncert dwóch znakomitych polskich pianistów.

Mateusz Gawęda

Kim jest Mateusz Gawęda to pewnie spora cześć czytelników wie, ot choćby tych, którzy śledzą w czyje ręce idą różne ważne nagrody. W 2015 roku zdobył nagrodę w Otwartym Konkursie na Indywidualność Jazzową, za album Mateusz Gawęda Trio „Overnight Tales” został nagrodzony m.in. nominacją do nagrody Fryderyki 2017 w kategorii Muzyka Jazzowa – Fonograficzny Debiut Roku. Znają go oczywiście też Ci, którzy cenią sobie twórczą pracę z jazzową tradycją i niesienie jej dalej poza mainstreamowy kanon. Krakowską Akademię Muzyczną ukończył pod okiem Joachima Mencla. Współpracował i występował ze znakomitościami sceny jazzowej polskiej i zagranicznej m.in. Billy Hart, Rusty Jones, Ralph Alessi, Gianni Gebbia, Albert Beger, Jacek Kochan, Maciej Obara, Leszek Żądło, Janusz Muniak i wieloma innymi. Inspiracje czerpie głównie z takich muzyków jak Agustí Fernández, Mathew Shipp, Herbie Hancock, Ahmad Jamal, Igor Strawiński czy Wojciech Kilar, ale najbardziej z miłości do muzyki i potrzeby odkrywania świata.

Paweł Kaczmarczyk

Pianista, kompozytor i sideman. Pierwszy Polak z kontraktem płytowym w prestiżowym niemieckim wydawnictwie ACT Music. Animator krakowskiej sceny jazzowej. Dyrektor artystyczny festiwalu Jazz Juniors. Jako 25-latek zadebiutował w renomowanej wytwórni ACT albumem: „Complexity In Simplicity” z zespołem Audiofeeling Band. Utwory z tego krążka tchną młodzieńczym duchem poszukiwań, a sam Kaczmarczyk przywołuje swoją grą styl Billa Evansa, Esbjörna Svenssona i Brada Mehldau’a. Jego muzyka jest eklektyczna i wielowymiarowa. Kaczmarczyk ukończył studia na Wydziale Jazzu w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Wcześniej odebrał nieformalną edukację w zespołach legendarnego polskiego mistrza saksofonu tenorowego Janusza Muniaka, z którym zresztą grywa do dziś. W 2001 roku z Michałem Barańskim (kontrabas) i Pawłem Dobrowolskim (perkusja) założył KBD Trio. Paweł Kaczmarczyk otrzymał Oskara Jazzowego przyznawanego corocznie przez Stowarzyszenie Melomani w kategorii „Nadzieja Melomanów”.

09.04, GODZ. 18.00 – SAX & CRIME (AUSTRIA)

SAX & CRIME już dawno przekroczyli wszystkie muzyczne granice podczas swojej 30-letniej podróży. Teraz na nowo zdefiniowali swoją muzykę jako funky rock kabaretowy. Oryginalne kompozycje stanowią podstawę do muzycznej i duchowej realizacji. Transgraniczne połączenie filozoficznej rozrywki i wrażliwego rocka. Według ich wyczucia świata „życie jest piękne”, a ich występy to nieskończone historie muzyczne o miłości, ale czasami także tęstknocie.

HARALD KRÄUTER – wokal, saksofon. Jest ekspresyjnym elementem, który charyzmatycznie przekształca scenę w genialny spektakl. Saksofon zamienia się w jego rękach w nastrój, który porasta jego umysł. Emocje wpadają w muzyczny łuk, zbierając się w obłoku, który ogłasza masową burzę przez nieustannie pulsującą błyskawicę. Bez wątpienia przeżycie niesamowitego odurzenia muzycznego.
THOMAS VIGL – wokal, gitara. Maszyna do rowkowania, która odżywia grunt, sama będąc wibracją. Wrażenie na gitarze! Bez litości! Ciągłe bicie i uderzanie głębokich strun nie pozostawia wątpliwości co do obecności ukrytego w nim basisty. Thomas Vigl gra na żywo na swoim Gibson Chet Atkins. Basowe rytmy i akordy funkowe wtapiają się w idealną maszynę rytmiczną.

Śpiew. Dwaj muzycy śpiewają i rapują, jakby nigdy nie robili nic innego.
Kabaret. Piosenki są realizowane wyjątkowo wizualnie. Mięśnie związane ze śmiechem nie będą oszczędzane.
Wnioski. Działa jak rakieta.

09.04, GODZ. 21.00 – JAZZ BAND BALL ORCHESTRA (POLSKA)

Muzyka Jazz Band Ball Orchestra to jedyna w swoim rodzaju rozpoznawalna od pierwszych taktów mieszanka swingu i bluesa. To nie hałaśliwy dixielandowy band, ale elegancka orkiestra wybornie grająca zrelaksowany  muzykalny repertuar spod znaku Kansas City. Jazz Band Ball Orchestra jest uważany za najstarszy polski zespół wykonujący ten gatunek muzyki. Powstał w Krakowie w listopadzie 1962 roku. Jaki jest sposób na długowiecznosć zespołu? Jak JBBO przetrwało do dziś? Jak pogodzić sześć zupełnie różnych osobowości? Jan Kudyk, założyciel i lider, zespołu ma swoją wypróbowaną receptę: ustępliwość, kompromisowość i tolerancja. Dzięki takiemu liderowi JBBO nieprzerwanie przemierza wzdłuż i wszerz Europę i Amerykę, od jednego miejsca koncertu do drugiego. Zespół stworzony przez grupę studentów Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie po pierwszych swoich sukcesach w Polsce (między innymi zwycięstwo w pierwszym konkursie Jazz nad Odrą) rozpoczął trasy w krajach ościennych. Od końca lat 60-tych trwa do dziś eksportowa działalność w Niemczech i innych krajach Europy Zachodniej. Zespół jest tam bardziej znany niż w swoim własnym kraju. W końcu lat 70-tych JBBO rozpoczął następny etap swojej historii. Punktem zaczepienia stał się największy w świecie (około 1000 na każdym) festiwal jazzu tradycyjnego Sacramento Jazz Jubilee. Zespół szybko stał się ulubieńcem publiczności, a grupa najbardziej zagorzałych fanów założyła Fan Club JBBO. 25 lecie działalności fetowała między innymi 80 osobowa grupa fanów amerykanskich, którzy specjalnie na tę okazję przylecieli do Polski. JBBO trudno jest zaszufladkować, co jest ulubionym zajęciem co poniektórych krytyków. Już od dawna jest poza kategorią banjo i tuby, a mimo to na jego koncertach pojawiają się tradycyjni puryci. Z drugiej strony niektórzy dowcipnisie rozszyfrowują skrót JBBO jako Jazz Be Bop Orchestra
…Armstrongowska tradycja, to fundament, na którym zbudowana jest muzyczna machina JBBO. Jazz Band Ball Orchestra to Satchmowski tradycjonalizm, Lunefordowsko – Goodmenowsko – Elingtonowski Swing, szczypta Boogie, Latynowska furia echo Rhytm & Bluesa, wszystko to wymieszane, uzupełnione showem i twórczą parodią. Taka jest najkrótsza definicja muzyki JBBO, którą fani ze Wschodu i Zachodu oklaskują już piątą dekadę.

26.04, GODZ. 18.00 – ILONA CUDEK TRIO (POLSKA/NIEMCY)

Ilona Cudek. Urodzona gliwiczanka, uczęszczała do państwowej szkoły muzycznej I i II stopnia w Gliwicach oraz liceum Muzycznego w Katowicach. Następnie wyjechała do Monachium, gdzie skończyła wyższe studia muzyczne z wyróżnieniem. Po otrzymaniu stypendium do klasy mistrzowskiej wyjechała na naukę do Paryża. W tym czasie grała już w Monachijskiej Filharmonii. Od 1990 roku jest koncertmistrzem drugich skrzypiec, obecnie pod batutą Valeriego Gergieva.
Ukończyła wiele kursów mistrzowskich, w tym między innymi u K. Pendereckiego, N. Gutman, M. Rostropowicza, Amadeus Quartet. Grała jako koncertmistrzyni z Herbertem Von Karajan, Leonardem Bernsteinem, Zubin Mehta, Sergiu Celibidache, Colin Davis.
Koncertuje na całym świecie, w trio fortepianowym z klasyką, muzyką cygańską, tango; w duecie z akordeonistą światowej klasy Enrique Ugarte oraz formacjach jazzowych. W 2016 roku wraz z argentyńskimi gitarzystami założyła „Munichtango ensemble”.
Jest honorowym mieszkańcem Landau an der Isar (miasto w Bawarii), profesorem na corocznym festiwalu muzycznym w Chorwacji, najchetniej koncertuje w swoim ojczystym kraju.

Bernhard Seidel, kontrabas
Studia ukończył w Monachium w Richard Strauss Konservatorium. Instrumentalista, producent, songwirterprodukcji artystycznych, a także tancerz tanga, założyciel grupy „Tango Cambalanche”.
Naggrywa dla radio i telewizji. Od roku występuje Bernhard Seidel z Iloną Cudek, bandoneonistą EzekielLezama i pianistą Pablo Havenstein z Buenos Aires w „Munich tango Ensemble”, którą niemiecka, argentyńska i bawarska prasa określiła mianem najlepszej i najbardziej autentycznej grupy tanga w Niemczech.

Manfred Manhart, jazzpiano
Urodzony monachijczyk, studiował w swoim ojczystym mieście kontrabas, fortepian i dyrygenturę m.in. u Maestro Sergiu Celibidache. Jest laureatem Richard Strauss-Preis w Monachium. Dyrygował m.in.” Orkiestrą Radiową Monachium, „Münchner Bachsolisten”, „Orchestra dellaRadio Italiana”, „Radio Lissabon”. Jest jednym z najlepszych pianistów jazzowych w Bawarii, koncertuje z wybitnymi jazzmanami światowej klasy. Jest autorem wielu kompozycji jazzowych, jedną z nich – pt.  „Isar summer samba for Ilona ‚- skomponowaną dla skrzypaczki Ilony Cudek,  usłyszą Państwo  na koncercie w Jazovii.

26.04, GODZ. 21.00 – SIDNEY POLAK (POLSKA)

Sidney Polak (Jarosław Polak) – muzyk, producent muzyczny, kompozytor, autor tekstów, od 1990 roku perkusista w zespole T.Love, z którym nagrał około 15 albumów i zagrał około 3 tysiące koncertów. Na swoim koncie ma także dwie solowe płyty z autorskimi kompozycjami z pogranicza reggae, hiphopu i folku: „Sidney Polak” (2004) oraz „Cyfrowy styl życia” (2009). Piosenki takie jak „Skuter”, „Chomiczówka” czy „Otwieram wino” podbiły serca polskiej publiczności i zapewniły mu ogromną popularność. Sidney jest także producentem muzycznym. Współpracował z Juniorem Stressem, Vavamuffin, Trzeci Wymiar czy Dreadsquad. Rok 2018 to zawieszenie działalności koncertowej zespołu T.Love i powrót Sidney’a do solowej aktywności. Artysta pojawił się na festiwalu Ostróda Reggae Festival, gdzie zaprezentował program oparty na piosenkach reggae ze swojego repertuaru. Jesienią tego roku światło dzienne ujrzy trzeci solowy album Sidney’ a Polaka, zatytułowany po prostu ‘3’. Nowy krążek promowany jest dotychczas utworem ‘Twarzą w twarz’, do którego zrealizowany został klip, będący zapisem samotnej podróży artysty do Australii i Nowej Zelandii. Co ciekawe utwór został skomponowany już po rejestracji materiału video. W Jazovii Sidney Polak wystąpi w czteroosobowym, pełnym składzie.

12.05, GODZ. 18.00 – FIRST CIRCLE (NIEMCY)

Niemieckie trio, które wie czego chce. Ich muzyka jest pewna siebie, pełna humoru, melancholijna, bezczelna, zamyślona, ​​nowoczesna, tradycyjna, niezwykle skupiona. W skład zespołu wchodzą Victor Fox, Roger Kintopf i Felix Ambach. Od 2014 roku tworzą wspólnie zespół i koleżeńską atmosferę. Ich program składa się z oryginalnych kompozycji i wolnej improwizacji, które uszlachetniają wewnątrz zespołową interakcja. Mają na koncie wiele nagród, w tym tytuł „Federal Youth Jazz Encounter 2015”. Ich pierwszy album – „conversations with the unknown“, został wydany w 2017 roku. Tuż po nim ruszyli w trasę koncertową, na której zbierali wspólne doświadczenia. Doznania z tej podróży zaowocowały drugim wydawnictwem – „GLÄÜÖ”, które nagrali przy współpracy Niemieckiej Rady Muzycznej w Sali Kameralnej radia Niemcy. To będzie koncert trzech charakterów, trzech muzyków, trzech talentów, ale jednego bardzo sprawnego zespołu.

12.05, GODZ. 21.00 – ALBA PLANO QUARTET (USA/CZECHY)

Na czele tego składu jest niezwykła kobieta. Alba Piano to wokalistka Jazz i Neo Soul, znana ze swojej wyjątkowej struktury wokalnej i bycia niezwykle wszechstronną artystką. Urodziła się na Sycylii, a śpiew był treścią Jej dzieciństwa. Od początku wiedziała, ze muzyka będzie Jej ścieżką życia. Mimo, że z początku studiowała projektowanie mody, szybko zmieniła kierunek własnej kariery i skończyła ostatecznie studia wokalne w zakresie jazzu. Już w czasie studiów wielu muzyków zachęcało ją do serii koncertów, zauważając w Jej głosie niezwykłe ciepło. Stylistycznie porównywano ją z Solange, Esperanza Spalding i Erykah Badu. Alba czerpie inspirację z szerokiej gamy artystów, w tym Becca Stevens, Gregory Porter, Lianne La Havas i Jill Scott, a także jest pod silnym wpływem Niny Simone, Bobby’ego McFerrina i wielu innych gwiazd jazzu. W trakcie Jej koncertów przebija się także pasja do hip-hopu. Mieszka w Londynie, obecnie współpracuje ze znakomitymi muzykami, takimi jak Dale Davis (basista i reżyser muzyczny Amy Winehouse i Tiny Turner), Jim Hunt (saksofon Richarda Ashcrofta, Noela Gallaghera, Jamiroquai) Enzo Zirilli (perkusista Enrico Pieranunz), Troy Miller (perkusista i producent Becca Stevensa); Mike Gorman (klawiszowiec Boya Georgea). Alba występowała w wielu prestiżowych miejscach, takich jak Ronnie Scott’s i Shepherds Bush Empire. Czas na występ w Polsce, w Gliwicach, Jazovii.

14.05, GODZ. 18.00 – ZICLA DUO (WIETNAM/AUSTRIA)

To jeden z niecodziennych duetów, który produkuje wyobraźnię. Zicla to projekt, na który składają się Cao Thanh Lan (cytra/sampler) Gregor Siedl (klarnet). Ona pochodzi z Wietnamu, On jest Austriakiem. Działają w dziedzinie muzyki elektronicznej i instrumentalnej, teatru muzycznego i sztuki dźwiękowej. Ich twórczość opiera się kompozycjach elektroakustycznych i nieograniczonych niczym, poza wyobraźnią, improwizacjach. Klarnet i cytra są powszechnie znane w muzyce ludowej na całym świecie. Korzystanie z tych dwóch instrumentów w nowej składni wciąga słuchacza w świat eksploracji dźwięku. Konkretne struktury klarnetu przeplatają się z dźwiękami cytry wzmocnionymi przez nowoczesną technikę. Wspólnie tworzą niezwykle wymyśloną przestrzeń różnych nastrojów, abstrakcyjnych dialogów i intrygujących tekstur dźwiękowych.

14.05, GODZ. 21.00 – LABORATORIUM (POLSKA)

Czym jest w polskiej muzyce formacja Laboratorium pewnie większość słuchaczy jazzu wie doskonale. Otóż jest to zespół legendarny, rzecz by można, nie popadając przy tym w przesadę pewnie ani trochę. Legenda polskiego jazz-rocka lat 70. powróciła na scenę po sukcesie wydanego w 2006 roku dziesięciopłytowego box-u p.t. „Laboratorium Anthology 1971-1988 Nagrania wszystkie (no… prawie wszystkie)”. Powrót na scenę legendarnej i kultowej grupy jazz-rockowej, spowodowany został ogromnym zainteresowaniem muzyką Laboratorium. Pierwszy koncert Laboratorium po niemal 20 latach przerwy odbył się podczas 51. Krakowskich Zaduszek Jazzowych w listopadzie 2006 roku (chociaż w tzw. międzyczasie Laborka okolicznościowo wielokrotnie koncertowała). Następne koncerty zespół zagrał podczas United Europe Jazz Festiwal w Zakopanem, kolejne w Trzebini, Zielonej Górze oraz Krakowie, Zakopanem i Chicago podczas 52. Krakowskich Zaduszek Jazzowych, Komeda Jazz Festival w Słupsku, 34. Międzynarodowego Festiwalu Pianistów Jazzowych w Kaliszu (2007r.). Rok 2008 – to koncerty podczas festiwali Bielskiej Zadymki Jazzowej, Starzy i Młodzi, czyli Jazz w Krakowie, Kieleckiej Wiosny Jazzowej oraz wielu klubach w Polsce. Kolejne lata wypełnione koncertami przede wszystkim festiwalowymi m.in. Fama w Świnoujściu, Jazz Od Nowa Festival w Toruniu, Letni Festiwal Jazzowy w Piwnicy pod Baranami, 54. i 55. Krakowskie Zaduszki Jazzowe, Jazz Jamboree. 12. Explorers Festival w Łodzi, koncert (transmitowany) w Studio im. Agnieszki Osieckiej w PR Trójka, koncerty Laboratorium symfonicznie w Kaliszu, Krakowie, Częstochowie, Łodzi, podczas World Art Underground Wieliczka 2012. Niezwykle udany koncert Laboratorium z udziałem Bobby McFerrin’em – Solidarity of Arts 17 sierpnia 2013. Występy „Laborki” cieszą się jak w przeszłości wielkim zainteresowaniem publiczności i entuzjastycznymi recenzjami w mediach, co znalazło potwierdzenie w przyznanych nagrodach: odznaka Honoris Gratia prezydenta Krakowa dla Laboratorium wręczona podczas 55. Krakowskich Zaduszek Jazzowych (koncert jubileuszowy „40 lat Laborki”) w 2010 roku; 16 listopada 2012 roku podczas XVIII Komeda Jazz Festival Laboratorium otrzymało prestiżową nagrodę – statuetkę Komedera; 1-wsze miejsce LABORATORIUM w jazz top 2012, 2013, 2014 i 2-gie miejsce w 2016 i 2017 doroczna ankieta czytelników Jazz Forum w kategorii ZESPÓŁ ELEKTRYCZNY.
Obecny skład zespołu:
Janusz Grzywacz – instr. klawiszowe, lider
Marek Stryszowski – saksofony, wokal
Krzysztof Ścierański – gitara basowa
Marek Raduli – gitara

10.06, GODZ. 19.00 – CRYSTAL MONEE HALL (USA)

Crystal Monée Hall urodziła się i wychowywała w Richmond w stanie Virginia. Ukończył studia magisterskie w zakresie edukacji na Uniwersytecie Virginia Curry School of Education oraz studia licencjackie z filologii angielskiej na African American Studies. Crystal Monée Hall to utalentowana piosenkarka i autorka tekstów, która mimo wciąż młodego wieku ma na koncie różnorodną karierę, w tym role na Broadwayu („RENT”), wyprzedane trasy koncertowe z uznanymi muzykami, takimi jak: Mickey Hart (Grateful Dead), Dave Schools (Widespread Panic), a także gościnnym występem w komediodramacie HBO High Maintenance .W 2012 r. Wydała swój debiutancki album „River Train”, a rok później EP-kę „Three Days In Nashville. Jej nowa solowa EP-ka „If You Breathe” ukazała się w 2017 r. Aktualnie można ją zobaczyć również w serialu telewizyjnym Russian Doll. Artystka płynnie łączy miłość do świata , bluesa, jazzu, soulu i współczesnego R & B Zarówno Ameryka, jak i wielu fanów w Europie jest pod ogromnym wrażeniem Jej talentu, jako autorki piosenek, jak również głosu, który zachwyca publiczność w każdym miejscu, w którym się pojawi.

12.07, GODZ. 19.00 – THE ELMHURST COLLEGE JAZZ BAND (USA)

Wyjątkowy Big Band, któremu warto poświęcić nieco uwagi. Pod kierunkiem Doug Beach, Elmhurst College Jazz Band zyskał światowe uznanie. W czerwcu 2014 r. „Downbeat Magazine Student Music Awards” określił Elmhurst College Jazz Band zwycięzcą w kategorii dużych zespołów jazzowych.

Zespół występował w Grecji, Rumunii, Anglii, Chorwacji, Francji, Belgii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Włoszech, Indonezji, na Malcie, w Portugalii, Hiszpanii, Serbii, Kanadzie i na Bahamach. Dwukrotnie odwiedził Europę na zaproszenie Departamentu Stanu USA. Pojawił się też na Festiwalu Jazzowym w Montreux, na Northsea Jazz Festival, Umbria Jazz Festival i innych. W 1997 r. Zespół był jedynym zespołem jazzowym uczelni zaproszonym do występu na festiwalu Jak Jazz w Dżakarcie w Indonezji. Biorąc pod uwagę USA, zespół Jazz występował na festiwalach w całych Stanach Zjednoczonych, otrzymał znakomite oceny od prawdziwych sław jazzu: Clarka Terry’ego, Lee Konitza, Roba McConnella, Nicholasa Paytona, Randy’ego Breckera i Boba Brookmeyera. W 2001 roku zespół towarzyszył Dee Dee Bridgewater na Chicago Jazz Festival w Grant Park. Zespół regularnie występuje z najlepszymi muzykami profesjonalnego jazzu. Ostatnio artystami gościnnymi byli: Bobby Shew, Yellowjackets, Patti Austin, John Pizzarelli, Nnenna Freelon, Denis DiBlasio, Michael Davis, Tom Scott, Bill Watrous, Patrick Williams i Doc Severinson. Pamiętamy tę niezwykłą grupę z ubiegłorocznej Filharmonii, kiedy to muzycy wywołali prawdziwą euforię i absolutną zabawę. Czas to w Jazovii powtórzyć!

Filharmonia 2019 – program wydarzenia: